Conjunt de normes existents en una organització que en regeixen la gestió interna i la relació amb terceres parts interessades. En qualsevol cas, aquest conjunt de normes procura l’eficiència en la presa de decisions i la seva implantació, així com la transparència i la claredat tant en la gestió como en la informació.
Òrgans
de govern
Assemblea General
Òrgan suprem de l’Associació, que té assignada la facultat d’aprovar els comptes anuals i l’actuació del Consell.
- L’Assemblea General és l’òrgan suprem de l’AECC. Està formada per tots els socis, representats a través de les Juntes Provincials, que escullen democràticament el president o la presidenta i el Consell Executiu.
- L’Assemblea General es reuneix durant els sis primers mesos de l’exercici per examinar i aprovar, si escau, la gestió del Consell Executiu, els comptes anuals i el pressupost de l’any següent.
- L’Assemblea General està formada pels membres següents:
- Els membres del Consell Executiu de l’Associació.
- Els socis d’honor.
- El president i dos membres més del Consell Executiu Provincial de cadascuna de les Juntes Provincials.
- Un nombre variable de representants de cada Junta Provincial, en funció del nombre de socis que tingui cadascuna de les juntes.
- L’Assemblea General de l’Associació és l’encarregada d’examinar i aprovar la gestió del Consell Executiu, els comptes anuals i els pressupostos de l’exercici següent.

Consell Nacional
Òrgan de govern, administració i representació de l’Associació.
Comitè Executiu Nacional
Òrgan delegat del Consell Nacional amb competències de gestió i resolució dels afers que es plantegin en el curs ordinari i quotidià de l’Associació.
A nivell provincial
L’Associació s’articula a través de Juntes Provincials, en cadascuna de les quals hi haurà necessàriament, com a mínim, un Consell Provincial i un Comitè Executiu Provincial.
Normes reguladores
Estatuts
Norma màxima que regeix el funcionament de l’organització, ratificada per l’Assemblea i publicada formalment.
Codi Ètic
Norma interna que regeix els principis de bones pràctiques en la gestió establerts en l’organització, amb aplicació a tot el seu conjunt i exigible a tothom. S’informa cada nou integrant de l’organització sobre aquesta norma interna.